Påsk fortfarande!

Sitter nu här och skriver lite. Frullen avklarad sedan länge. Alla djuren fodrade och städat nästan klart. Bara övervåningen kvar.
Sen bär det ut i finvädret.
Bernte håller på i kojan och ska sen på en tur med hojen, jag ska kratta och fixa.
Linnéa har feber som vanligt när hon är här! Mikaela ska ut och ta över kojbygget snart.
Mormor ska jag försöka skicka ut på en prommis, ska väl inte sitta inne och uggla när det är så fint ute tycker jag. Lax får det bli till middag idag, med ris och sås! 1 inackordering kommer vid 15-tiden.
Nu ska jag fortsätta!!!!!!!!!!!!!
Jag har fixat och plockat ute, sååååå skönt väder, krattat och plockat upp högar.
Lax med räkor och råris till middag, smaskigt värre.
Denise , Emelie och lilla Alva var här och hälsade på en kort stund. Alva kollade på ALLA djuren, jätteduktig var hon då hon är RÄDD för djur. Visade inte mycket av det, duktig tjej.
Nu har jag satt på kaffe och det har jag velat haft i ett par timmar. Snart ska jag packa inför morgondagens jobbdygn, ingen hit! Jag vill också vara hemma med alla andra men NEHÄ, skit i re då.
Bernte har varit ute och provkört sin hoj!!!!
Kojan är färdigbyggd, skitbra, killarna är lyckliga de har inrett och Alex är i full gång med att planera trädgården. Vi ska sätta staket så att det blir en tomt, de ska få nästan fria händer med växter där. Alex har hårdpluggat vilka växter som fixar skugga och torr plantering.
Om någon har sådana vill vi gärna ha några plantor, typ hosta och dyl.
Nu blir det inte något mer för idag, jag har packat och förberett för ett jobbdygn:( inte kul!
Hemma åter kl 7.30 Måndag morgon. Annandagpåsk!!!
 Häpp!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0